Bancontact gebruiken om geld te storten.

Bancontact is een online betalingsmethode waarmee je geld kunt storten in je gebruikersaccount. Je kunt een Bancontactkaart of de Payconiqapp gebruiken (indien gekoppeld aan een geverifieerde Belgische bankrekening) om direct geld in je gebruikersaccount te storten. Het geld wordt in EUR van je kaart afgeschreven.

Ga voor meer informatie naar de pagina:
www.bancontact.com/nl

Hoe stort ik geld met Bancontact?

Storten met Bancontact is simpel. Volg gewoon deze stappen:

  1. Log in op je gebruikersaccount en ga naar de kassier.
  2. Druk op de knop met het logo 'Bancontact' of kies de link 'Meer betalingsmethoden' om de lijst met opties uit te klappen.
  3. Kies je stortingsbedrag of vul het in en druk op de knop 'Storten'.
  4. Voeg je bonuscode toe (als je die hebt) en druk op de groene pijl.
  5. Vul je Bancontactkaartnummer in en kies de vervaldatum uit het dropdownmenu.
    • Als je voor de eerste keer geld stort:
      1. Tik op de optie spoedstortingen (optioneel) om deze methode te bewaren en druk op de groene pijl.
      2. Als je al een ander account voor spoedstortingen hebt, bewaar dan de gegevens.
  6. Kies de groene pijl om te worden doorverwezen naar de pagina van Bancontact.
  7. Zodra de betaling is voltooid, word je teruggestuurd naar de kassier.

We schrijven het geld bij in je account zodra Bancontact bevestigt dat de transactie is gelukt. Het geld wordt in EUR van je kaart afgeschreven.

Ik probeer Bancontact te gebruiken, maar het lukt niet. Waarom?

Hier zijn een paar van de meest voorkomende redenen voor een mislukte storting met Bancontact:

  • De transactie is niet op tijd voltooid. Wacht 15 minuten en probeer opnieuw geld te storten.
  • Je versie van je webbrowser is niet up-to-date. Zorg dat je de nieuwste versie van je webbrowser gebruikt.
  • De gegevens die je hebt ingevuld zijn onjuist. Controleer nogmaals of alle ingevulde gegevens juist zijn en probeer het opnieuw.
  • Je antivirus- of pop-upblokkering kan ervoor zorgen dat nieuwe vensters niet verschijnen als pop-ups. Je kunt de pop-upblokkering tijdelijk uitschakelen om betaling toe te staan.
  • Vervallen kaart: Zorg ervoor dat je kaart niet is vervallen of deze maand vervalt.
  • Niet genoeg geld. Probeer het opnieuw en zorg dat er genoeg geld is om de transactie te dekken.
  • Tijdelijk verbindingsprobleem. Probeer over een paar uur opnieuw te storten.

Sluit het browservenster van de storting niet tot de transactie is voltooid.

Ik probeer een nieuwe kaart te gebruiken, maar die wordt geweigerd. Waarom?

Als je problemen ondervindt met geld storten met je nieuwe kaart, kan dat zijn omdat:

  • Je de optie 'Spoedstortingen' gebruikt, die gebruikmaakt van opgeslagen gegevens van je eerder gebruikte kaarten. Als dit het geval is:
    1. Ga naar de kassier, druk op 'Opties spoedstortingen', kies 'Geen' en klik dan op 'Opslaan'.
    2. Doe om je nieuwe kaartgegevens voor toekomstige spoedstortingen op te slaan een nieuwe storting in de kassier en vink het vakje 'Betalingsgegevens opslaan en dit mijn account voor spoedstortingen maken' aan.
  • Je probeert geld te storten met de reeds ingevulde gegevens in het pop-upvenster van de eerder gebruikte methode.
    1. Druk om een nieuw kaartnummer te gebruiken op de knop 'Verwijderen' en dan op 'Bevestigen'.
    2. Druk om de opgeslagen gegevens te behouden en een andere optie te gebruiken op 'Andere betalingsmethode' en je wordt naar de kassier geleid.
  • Je nieuwe kaart heeft restricties voor transacties voor online gaming. Neem contact op met je kaartuitgever om deze restrictie te bevestigen en indien mogelijk te verwijderen.

Als je nog steeds niet kunt storten met Bancontact, raden we je aan een alternatieve optie te gebruiken die beschikbaar is in de kassier.

Vond je dit artikel nuttig?


Kun je niet vinden wat je zoekt?