Een pincode is een 6-cijferige code die je ontvangt. Hij wordt gebruikt als extra beveiligingsfeature naast je wachtwoord. De pincode helpt het risico op keyloggers, phishing-aanvallen en ongeautoriseerde toegang tot je account te verkleinen.
Als een pincode eenmaal is ingesteld voor je account, moet je hem elke keer als je inlogt invullen op een toetsenbord op het scherm. Elke keer dat je inlogt veranderen de getallen van positie, zodat keyloggers niet kunnen vastleggen welke knoppen je hebt gekozen.
Als je een extra stap wil toevoegen om de beveiliging van je account te verhogen, raden we je aan de RSA-beveiligingstoken te gebruiken (indien beschikbaar in jouw rechtsgebied). Meer informatie over deze feature lees je hier.
Hoe kan ik een pincode aanvragen?
Log in op je account en volg de onderstaande instructies (afhankelijk van het apparaat dat je gebruikt):
Op de website kun je zelf de pincode van je voorkeur instellen (indien beschikbaar in jouw rechtsgebied).
We sturen een bericht met de pincode naar je geregistreerde e-mailadres. Als je de pincode hebt ontvangen, moet je deze inschakelen.
Hoe kan ik mijn pincode inschakelen?
Log in op je account en volg de onderstaande instructies (afhankelijk van het apparaat dat je gebruikt):
Zodra de pincode is ingeschakeld, krijg je een bevestigingsbericht.
Hoe kan ik mijn pincode wijzigen?
Log in op je account en volg de onderstaande instructies (afhankelijk van het apparaat dat je gebruikt):
Hoe kan ik mijn pincode terugvinden?
Als je je pincode bent vergeten, kun je deze vinden met behulp van onze opvraagservice pincode. Zo doe je dat:
We sturen je pincode naar het e-mailadres dat geregistreerd staat in je account.
Controleer je junk- of spammap als je geen bericht ontvangt na het volgen van de bovenstaande stappen. Probeer om dit te voorkomen het filter van je e-mailaccount aan te passen, of voeg ons toe aan je lijst met contactpersonen.
Als je een mobiele telefoon hebt gevalideerd in je account, sturen we je pincode via sms.
Als je je pincode niet kunt resetten, moeten we je een paar vragen stellen die alleen de accounthouder juist kan beantwoorden:
Als je deze vragen niet kunt beantwoorden, stuur ons dan een duidelijke digitale foto van je identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs of nationale identiteitskaart). Je kunt de foto uploaden via het contactformulier op onze website.
Hoe kan ik mijn pincode uitschakelen?
We raden je aan om de pincode geactiveerd te houden, maar als je hem liever wil verwijderen, moet je inloggen op je account en de onderstaande instructies volgen (afhankelijk van het apparaat dat je gebruikt):
Zodra de pincode is uitgeschakeld, ontvang je een bevestigingsbericht.