Dit is wat je moet doen als je problemen hebt met het installeren of updaten van onze software.
Stap 1: Opnieuw installeren
Probeer om het probleem op te lossen onze software opnieuw te installeren. Bij het updaten of opnieuw installeren zie je mogelijk dit bericht: 'Update probeert een nieuw hulpprogramma te installeren'. Vul dan de gebruikersnaam en wachtwoord van de beheerder van je Mac in (en niet de inloggegevens van je account).
Om te controleren of je Macaccount beheerdersrechten heeft:
- Open het menu 'Apple'.
- Kies 'Systeemvoorkeuren'.
- Druk op het pictogram 'Accounts'.
- Zoek je account in de lijst met accounts aan de linkerkant van het venster 'Accounts'. Als er 'beheerder' (admin) onder je accountnaam staat, ben je de beheerder op dit werkstation. Als je de naam en het wachtwoord van de beheerder niet hebt, vraag dan de persoon die je Mac heeft geïnstalleerd om hulp.
Ga als deze instructies niet werken naar stap 2.
Stap 2: Het hulpprogramma inschakelen
Controleer of het hulpprogramma is uitgeschakeld. Als dit het geval is, moet je het opnieuw inschakelen:
- Open Terminal. Je kunt om dit te doen je map 'Toepassingen' openen, vervolgens 'Hulpprogramma's' openen en dubbelklikken op 'Terminal'. Of druk op Command en de spatiebalk om Spotlight te openen en typ 'Terminal'. Dubbelklik vervolgens op het zoekresultaat.
- Voer in Terminal het volgende uit:
more /private/var/db/com.apple.xpc.launchd/disabled.plist | grep com/starstechnologies.updater
- Als er '<key>com.starstechnologies.updater</key>' verschijnt, is het uitgeschakeld
- Het hulpprogramma opnieuw inschakelen met:
sudo launchctl enable system/com.starstechnologies.updater
Ga als stappen 1 en 2 niet werken naar stap 3.
Stap 3: Stuur ons de gegevens en we zullen het verder onderzoeken
Het kan zijn dat onze software niet voldoende machtigingen heeft om te updaten naar de nieuwste versie. Onze software heeft 'lees-', 'schrijf-' en 'uitvoermachtigingen' nodig om te draaien.
Volg om dit te verifiëren de volgende stappen:
- Zorg ervoor dat onze software in de standaardmap is geïnstalleerd (map ‘Applicaties’).
- Open Terminal.
- Vul de volgende opdracht in en klik op ‘Enter':
ls -la /applications
- Maak een screenshot van de resultaten, stuur het naar ons en we zullen het verder onderzoeken.